no-img
فایل ۹۸

موتورهای کششی جریان مستقیم - فایل ۹۸


فایل ۹۸
پکیج های آموزشی سایت
اطلاعیه های سایت

adsads

ادامه مطلب

MP3
موتورهای کششی جریان مستقیم
mp3
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵
حجم فایل : 540 کیلوبایت
150,000 ریال
تعداد صفحات : 70
150,000 ریال – خرید

موتورهای کششی جریان مستقیم


مقدمه:
پس از آنکه ورنر زیمنس (Werner Von Siemens) در سال ۱۸۶۶ موفق به اختراع ژنراتور الکتریکی و در نتیجه تولید توان الکتریکی از نظر اقتصادی شد، ایده استفاده از توان الکتریکی در حمل و نقل برقی در ذهنش درخشید.برای اولین بار در ۳۱ می ۱۸۷۹ اولین لکوموتیو جریان مستقیم در شهر برلین با قدرت ۲/۲ کیلو ولت ولتاژ ۱۵۰ ولت برای مسیری بطول ۳۰۰ متر مورد بهره برداری قرار گرفت.
از سال ۱۸۹۲، جریان مستقیم با ولتاژ ۶۰۰ ولت برای سرویس دهی به سیستم های حمل و نقل شهری تشخیص داده شد. پس از آن با تولید جریان متناوب برای اولین بار در سال ۱۹۲۸ اولین سیستم یکسوساز چرخشی (Rotary Rectifier) مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۱۹۶۰ برای اولین بار از یکسوسازهای سیلیکونی بهره جستند.در سال ۱۹۶۵ برای اولین بار در مونیخ از سیستمی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت با روش کنترل CATC (Continuous Automatic Train Control) استفاده شد. ولتاژ جریان مستقیم ۶۰۰ ولت توسط یک چاپر تریستوری تغذیه می شد. و در سال ۱۹۸۴ از تعداد ۱۶۵ لکوموتیو با کلاس مشخصه (۱۰۷) ۷E با سیستم کنترل چاپر و ولتاژ ۳۰۰۰ ولت جریان مستقیم برای سرویس حمل و نقل در آفریقای جنوبی استفاده شد که هم اکنون مشغول سرویس دهی می باشد.
کلمات کلیدی:

درایوهای ترکشن

موتورهای تراکشن جریان مستقیم

سیستم های حمل و نقل الکتریکی DC

فهرست مطالب
موتورهای تراکشن جریان مستقیم۱
تاریخچه سیستم های حمل و نقل الکتریکی DC1

۲-۲) موتور جریان مستقیم با تحریک موازی۳

شکل (۱-۲) مشخصه گشتاور الکتریکی و جریان آرمیچر بر حسب سرعت   موتور تحریک موازی۴
۲-۳) موتورهای جریان مستقیم با تحریک مجزا۵
۲-۳-۱) معادلات ماشین جریان مستقیم با تحریک مجزا۶
شکل (۲-۲) مدل ماشین تحریک مجزا با فرض خطی بودن مشخصه مغناطیسی۶
در زیر به نحوه ی  کنترل موتور در دو ناحیه مذکور  می پردازیم:۷
الف) ناحیه اول موتوری۷
۲-۳-۳) کنترل ماشین جریان مستقیم با تحریک مجزا درحالت ژنراتوری۹
الف) ناحیه اول ژنراتوری۹
شکل (۵-۲) منحنی مشخصه های ژنراتور در حالت توان ثابت در ناحیه اول۱۱
شکل (۶-۲) منحنی مشحصه های ژنراتور در حالت گشتاور ثابت در ناحیه اول۱۲
ب) ناحیه دوم ژنراتوری۱۳
ج) ناحیه سوم ژنراتوری۱۴
شکل (۷-۲) منحنی مشخصه های ماشین در ناحیه دوم ژنراتوری۱۵
شکل (۸-۲) منحنی مشخصه های ماشین در ناحیه سوم ژنراتوری۱۵
۲-۴) موتور جریان مستقیم با تحریک سری۱۵
۲-۴-۲) کنترل ماشین جریان مستقیم با تحریک سری در حالت موتوری۱۷
در زیر بنحوه کنترل موتور در دو ناحیه موتوری می پردازیم.۱۷
الف) ناحیه اول موتوری۱۷
ب) ناحیه دوم موتوری۱۸
شکل (۱۰-۲) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه اول موتوری۱۹
شکل (۱۱-۲) مقاومت قابل تنظیم برای کنترل ماشین در ناحیه دوم موتوری۱۹
شکل (۱۲-۲) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه دوم موتوری۲۰
۲-۴-۳) کنترل ماشین جریان مستقیم با تحریک سری در حالت ژنراتوری۲۰

نحوه کنترل ژنراتور در سه ناحیه مذکور می پردازیم:۲۰

ناحیه اول ژنراتوری۲۰
شکل (۱۴-۲) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه اول ژنراتوری در حالت گشتاور ثابت۲۲
ناحیه دوم ژنراتوری۲۲
ناحیه سوم ژنراتوری۲۲


برچسب‌ها :
, , , ,
ads

درباره نویسنده

pouya 18 نوشته در فایل ۹۸ دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


پاسخ دهید